איך לתכנן את מטבח החלומות?

תוכן עניינים

בבית שלנו לכל חדר יש חשיבות משלו, אבל כמובן שלמטבח יש מקום של כבוד. זה המקום בו המשפחה מתאספת לבשל, לאכול יחדיו ולהתרועע. על כן המון פעמים המטבח מכונה ״הלב של הבית״. מסיבה זו אין זה מפתיע שכאשר ניגשים לשיפוץ הדירה או עיצוב בית חדש, המטבח הוא אחד החדרים ששמים עליו את הדגש הרב ביותר. אז אם אתם מעוניינים לתכנן את מטבח החלומות שלכם, הכנו לכם כמה דברים שחשוב לקחת בחשבון. 

חישבו על הצרכים שלכם ושל משפחתכם

לפני שאתם מתחילים במסע התכנון של המטבח שלכם, מומלץ שתיקחו את הזמן בכדי לחשוב ולהעריך את הצרכים שלכם ושל היקרים לכם. איך אתם מתכוונים להשתמש במטבח ואיזה שינויים הייתם רוצים לעשות? האם אתם רוצים מטבח פתוח שישתלב עם הסלון או פינת אוכל נפרדת? האם אתם זקוקים ליותר שטח אחסון מבעבר או שהספיק לכם? ברגע שאתם מתחילים להבין מה אתם צריכים ומה אתם רוצים, אתם יכולים להתחיל בהליך התכנון בצורה שקולה ומוכוונת יותר.

איך לתכנן את מטבח החלומות

הגדרת התקציב

מה שכיף בלחלום על מטבח, הוא שבחלומות שלכם הוא לא עולה כסף…אבל במציאות לא כך הדבר כמובן, על כך לפני שאתם ניגשים לבחירת האלמנטים השונים במטבח חשוב שתגדירו עבורכם תקציב ריאלי. חישבו על כל הדברים שיהיו במטבח, החל מארונות ועד לתאורה, ונסו לכתוב לעצמכם כמה אתם מוכנים להשקיע בכל אחד מהסעיפים.

בחירת סגנון

הסגנון של המטבח שלכם צריך לשקף את הטעם האישי שלכם, כמו גם את העיצוב של שאר הבית. האם אתם מתחברים יותר לסגנון מודרני או שאתם חובבי מסורת וקלאסיות? חישבו על הצבעים, החומרים והטקסטורות שמוצאים חן בעיניכם, וחישבו כיצד הם ישתלבו יחדיו לכדי מראה אחד ומגובש. אתם יכולים ללכת על מטבח שחור לחלוטין ויוקרתי, או ללכת על מטבחים לבנים מינימליסטיים. יש כל כך הרבה אופציות!

גודל ופריסת המטבח

הגודל של המטבח והדרך שבה תחליטו לפרוס אותו היא חשובה מאוד לפונקציונליות של החלל. חישבו על איך ניתן להתאים בין המטבח לשטח הקיים ואיך יהיה לכם הכי נוח להתנהל בו. ישנן מספר פריסות מטבח פופולריות, ביניהן מטבח בח׳, מטבח עם אי באמצע ועוד. חישבו גם איך תמקמו את כל הפריטים בו- המקרר, התנור וכדומה.

בחירת החומרים

חשוב שתבחרו את החומרים מהם עשוי המטבח שלכם בקפידה. כל משטח גם יכול לדרוש חומר אחר. לדוגמה, לארונות מטבח עץ יכול להיות מושלם מאחר ומדובר בחומר עמיד ואיכותי. למשטח העבודה שעליו תעבדו לרוב מומלץ ללכת על שיש או נירוסטה, שהם חומרים שיודעים להתמודד עם סביבות לחות.

חשבו על תאורה

תאורה היא היבט חשוב בזמן תכנון מטבח, ויכולה לעשות את כל ההבדל שבחלל. בנוסף למראה- זה חיוני שהתאורה במטבח תהיה מיטבית מאחר ואתם צריכים לראות היטב מה אתם עושים. חשבו על שילוב של תאורת תקרה ותאורה צמודת קיר. מומלץ כמובן גם לבדוק איך לשלב אור טבעי מבחוץ.

חשבו היכן לקנות את המטבח שלכם

לאחר שאתם יודעים פחות או יותר על איזה סגנון עיצוב מטבחים אתם מעוניינים ללכת ואיזה אלמנטים שונים אתם רוצים להוסיף בחלל, הגיע הזמן שתחפשו את החנות המושלמת עבור כך.

דא קוצ׳ינה היא מחברות ייצור וייבוא המטבחים המובילות בארץ, שמספקות לכם מטבחים יוקרתיים באיכות ורמת גימור גבוהה במיוחד. העיצובים שהם מציעים נעימים לכל עין ומאפשרים לכם לבחור את המטבח הנכון עבורכם. ניתן לגשת אל אולמות התצוגה בכדי לבחון את המטבחים השונים!

מאמרים נוספים בנושאי מטבחים

מטבח שחור לבן

מטבח שחור לבן

תמיד חלמתם להפוך את המטבח שלכם ליוקרתי, אלגנטי, מרשים ופשוט מושלם? נדלקתם על קטלוג של מטבחים

לפגישת ייעוץ ללא התחייבות

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

/ 5.

צור קשר

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן