איך לבחור אי למטבח?

תוכן עניינים

מבין הטרנדים המובילים ביותר בתחום המטבחים, תמצאו את האי למטבח, מדובר ביחידה נפרדת משאר ארונות המטבח, היא עומדת בדרך כלל במרכז החלל, בגובה נוח של שיש או שולחן, מה שמוסיף המון מקום לעבוד בצורה נוחה. יש היום מגוון סוגים של אי למטבח, בחלקם ניתן אף להוסיף כיור, כיריים, שטחי אכסון ועוד. האפשרויות רבות, השדרוגים אין סופיים, וכל שנשאר לכם זה לבחור את אי המטבח המתאים ביותר עבורכם, הינה מה שאתם צריכים לדעת.

תכנון נכון

אם יש לכם חלל מספיק גדול להכניס אי למטבח, אתם תגלו במהירות שזאת בחירה מצוינת לכל הדעות. האי הופך לילק מקשר בין שאר החלקים ברחבי המטבח, יש לחו המון פונקציות שונות שניתן לשלב בו כל עוד כמובן תדאגו לתכנן נכון. בבחירת האי למטבח שלכם, תרצו לתכנן בהתאם לצורך שלכם ולתנאי המרחב, כמות האכסון, האם יש צורך שישמש גם כפינת אוכל, האם תרצו להתקין בה עזרים לעבודה נוחה עליו וכדומה.

לתכנון מטבח עם דא קוצ'ינה – לחצו כאן.

תכנון אי למטבח

התאמת מידות

בכדי לדעת באילו מידות תצטרכו את האי למטבח שלכם, כמובן תצטרכו לחשוב על גודל החלל, אם מדובר בחלל קטן, האי כנראה יהיה עבור מספר פונקציות פשוטות, לעומת חלל רחב וגדול, שם תוכלו לבחור באי למטבח עם יותר מרחב ושלל פונקציות נוספות. בדרך כלל רוחב האי הולך סביב שבעים סנטימטרים למאה עשרים וחמישה סנטימטרים, והאורך יכול לנוע בהתאם לאילוצים של החלל עצמו.

בחירת הצבעים

כאשר תבחרו את האי למטבח שלכם, תרצו כמובן להתאים את הצבעים לשאר העיצוב על המטבח ואפילו הבית בכלל. בשביל מראה אחיד ותואם, תוכלו גם לבחור בחומרים דומים של הארונות והמשטחים, בנוסף לצבעים תואמים או כאלו שמשתלבים היטב יחד. ניתן לבחור בצבעוניות מנוגדת להכנת קצת חיים ומגוון במרחב, אך שימו לב שלאי במטח יש נוכחות משמעותית, אז עדיף לבחור בגוונים בהירים שלא ישתלטו על החלל והעיצוב.

תשקיעו בעיצוב

מלבד בחירות טכניות, אל תשכחו שיש מקום להכניס גם את הצד העיצובי שלכם לסיפור, יש כאן הזדמנות לבחור באי למטבח שיהפוך להיות יותר מרק יחידה פונקציונאלית, אלא תוספת עיצובית מרשימה ומרהיבה למדי. תוכלו כמובן לבחור בתוספות כמו כיסאות מיוחדים, אביזרי קישוט שונים ועוד, כל אלו יוסיפו למראה האי, יבליטו אותו ויעניקו לו נוכחות נוספת במרחב, כחלק מאסתטיקה שלמה שתוכלו להנחיל במרחב שלכם.

התאמת גבהים

בדרך כלל, אי למטבח נבנה לגובה של בין תשעים סנטימטרים למאה ועשרה סנטימטרים, הנמוך יותר זהו גובה יותר סטנדרטי כמו השיש הרגיל במטבחים, הגבוה יותר הוא בכיוון של גובה בר, לתחושה מסוג אחר. כל אחת מהבחירות האלו מעניקה אווירה שונה בהתנהלות, וזה תלוי בדרך שהכי נוח לכם לעבוד ובחזון האסתטי שיש לכם למרחב. שתי האופציות טובות וישתלבו היטב במרחב, אך זה תלוי בצורך שלכם ובטעם שלכם.

תוספת תשתיות

יש אפשרות לשלב באי למטבח, כיור נוסף, אך מכיוון שהאי מנותק מהקירות, צריך להבין שזה דורש סידור תשתיות מים מראש. חשוב לדאוג לתכנון מיטבי של התשתיות בכדי שלא יגרם נזק בדרך והכל יעבור בצורה חלקה, כך גם בהקשר לתשתיות חשמל אם תרצו להוסיף שקעים לדוגמא. הבחירה בכיור פחות רלוונטית לחללים קטנים, אך במטבחים גדולים מדובר בתוספת משמעותית למדי שיכולה להיות נוחה מאוד ולהוות שדרוג משמעותי. 

סיכום

קודם כל, הבחירה עצמה של אי למטבח היא בחירה נהדרת, מבחינת פונקציות ומבחינת עיצוב, מדובר בתוספת משמעותית ומשפרת פלאים את ההוויה במרחב. בכדי לדעת אילו בחירות לעשות באופן ספציפי, תנסו להתייעץ עם אנשי מקצוע, אנשים שמבינים בתכנון נכון במרחב וגם כלאו עם הבנה בעיצוב, ככה תוכלו להיות בטוחים שאתם עושים את הבחירה הטובה ביותר בשבילכם.

מאמרים נוספים בנושאי מטבחים

מטבח שחור לבן

מטבח שחור לבן

תמיד חלמתם להפוך את המטבח שלכם ליוקרתי, אלגנטי, מרשים ופשוט מושלם? נדלקתם על קטלוג של מטבחים

לפגישת ייעוץ ללא התחייבות

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

/ 5.

צור קשר

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן