מטבחים מעוצבים קטנים

תוכן עניינים

כשזה מגיע לעיצוב הבית ובמיוחד המטבח – נפתחות בפניכם מגוון כל כך רחב של אפשרויות, שלפעמים קל מאוד ללכת לאיבוד. איך בוחרים עיצוב נכון לחלל מטבח לא גדול באופן היעיל, המעוצב והנכון ביותר עבורכם? אספנו עבורכם כמה טיפים בנושא מטבחים מעוצבים קטנים.

גודל החלל

חלל קטן זו בהחלט המגבלה הראשונה כאשר מדובר בעיצוב מטבחון. כשמדובר על עיצוב מטבח קטן נדרשת הבנה ויעילות אולטימטיבית של החלל, על מה מוותרים ומה מכניסים על מנת לאפשר כמה שיותר אמצעים תוך אפשור מרחב עבודה ובישול. 

מקום עבודה

בראש ובראשונה, כל מטבח חייב שיהיה בו שטח עמידה המאפשר את מלאכת הבישול. קציצת סלט, הכנה וערבוב בלילה, לישה, מיקום בתבנית האפייה ועוד רבות מפעולות המטבח המצריכות פשוט מקום. במטבחים קטנים שמנסים להכניס את הכל לפעמים שוכחים שטח עבודה יקר מפז וצריך למצוא לו אלטרנטיביות בחללי עבודה אחרים. 

פתרון למקום עבודה בחלל קטן

לעיתים במטבחונים משתמשים שימוש כפול בשטח הכיור או הכיריים, ניתן להרכיב עליהם חלק המשמש קרש חיתוך או משטח עבודה, אך אנו ממליצים להימנע ממצבים כאלה מגוון שהם מסרבלים את מלאכת הבישול.

עיצוב מטבח קטן ומעוצב

כל מטבח חייב

שלושת האלמנטים ההופכים מטבח למטבח הם:

  • מקרר
  • כיריים 
  • כיור

מומלץ ליצור מעבר נוח וקל בין השלושה, על מנת לייעל את מלאכת הבישול ותפעול המטבח בשעת בישול. במטבחים קטנים, השלושה מגדירים את חלל העבודה, לכן מומלץ למקם אותם בקצוות שונים של חלל המטבח, כך ממסגרים אותו ויוצרים מרחב "מטבחי" רחב יותר.

עיצוב מטבח קטן ומעוצב

עיצוב מטבח קטן ומעוצב הוא חלום עבור אנשים רבים. המטבח הוא המקום הכי חשוב בבית וזה גם אחד החדרים היקרים ביותר לשיפוץ. זה יכול להיות קשה למצוא עיצוב שמתאים לתקציב ולצרכים שלך, אבל יש כמה דברים שאתה יכול לעשות כדי שהמטבח שלך ייראה מרווח ומעוצב יותר.

פתיחת החלל ככל הניתן

בזמן עיצוב חלל המטבח חישבו – האם יש קיר שניתן להוריד? צמצום שטח אחר אולי מהמסדרון או מהסלון על מעט להרחיב את חלל המטבח ולרווח אותו? גם אם מדובר באשליה של מקום, חללים פתוחים נותנים אוויר לנשימה, מאפשרים מראה פתוח, רחב ונעים יותר למטבח. כמובן שעיצוב מחדש של קירות הבית לא אפשרי בכל מקרה, אך שווה לשקול את האפשרות.

צבע ועיצוב

הגישה הרווחת בעולם העיצוב לגבי הפיכת חללים קטנים לגדולים יותר היא שימוש בצבעים בהירים ואפילו בוהקים על מעט להוסיף עומק אופטי לנראות החלל. ארונות בצבעים בהירים צמודי קיר, חיפויי אריחים לבנים ומשטחי עבודה ודלפק בהירים הופכים את החלל לפתוח יותר למראים עין, גם אם הוא קטן.

תאורה

שימוש נכון בתאורה בתוך המטבח יכול לעשות פלאים מבחינה עיצובית ומבחינת ניצול חכם של השטח. תאורה מתחת לארונות, יצירת "ספוטים" ישירים על דלפק ומרחק העבודה, שימוש בטמפרטורת צבע בהירה שתתאם את צבעיו, יהפכו חלל לנעים ונגיש יותר.

והחשוב ביותר – אחסון וארגון המטבח

כיצד אתם בוחרים להעמיד את כל המרכיבים החשובים במטבחכם זהו שלב מפתח בנראות שלו כמעוצב מסוגנן ונעים. בחירה חכמה של העמדת מכשירי החשמל, הקומקום, מכונת הקפה, המיקרוגל, הטוסטר, הבלנדר. ניצול ארונות פינתיים לכלים גדולים, שימוש בקיר לתליית אביזרים. כל חשיבות הסדר במטבח היא קריטית במיוחד כשהשטח בו מצומצם.

אז איך עושים את כל זה?

לפעמים, עדיף לתת למומחים לעזור. במטבחי DA CUCINA יש צוות מעצבים ומהנדסים המתמחים במטבחים קטנים ויעזרו לכם להגיע לאופטימליות העיצובית והשימושית של מטבחכם. כשמדובר בהחלטות על מרכז הבית, אל תחשבו פעמיים, גשו לאל DA CUCINA וקבלו את השירות הטוב ביותר והמטבחים הנגישים והמעוצבים ביותר בשוק.

לצפייה בסוגי מטבחים נפוצים

מאמרים נוספים בנושאי מטבחים

מטבח שחור לבן

מטבח שחור לבן

תמיד חלמתם להפוך את המטבח שלכם ליוקרתי, אלגנטי, מרשים ופשוט מושלם? נדלקתם על קטלוג של מטבחים

לפגישת ייעוץ ללא התחייבות

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

/ 5.

צור קשר

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן