מטבח עם שיש שחור – יתרונות וחסרונות

תוכן עניינים

מטבח עם שיש שחור הוא טרנד שכבר מזמן הפך לסטנדרט חדש בעולם עיצוב המטבח. השימוש בסוגים שונים של אבנים – החל מאבן טבעית ועד לאבן מתועשת, מודרנית, תעשייתית ונקייה – יכול ליצור סוגים שונים של מרחבים. לכל אחד מחומרי הגלם יש את המאפיינים המרכזיים שמזוהים איתו, יתרונות וחסרונות שונים.

במאמר הבא אנחנו הולכים להתמקד בשיש שחור על כל הסוגים שלו, כולל הבדלים בטקסטורה ובגוון המדוייק. 

קראו על היתרונות והחסרונות שצריך לקחת בחשבון לפני שמחליטים לשפץ את המטבח.

מטבח עם שיש שחור

יתרון: עיצוב מודרני ומודגש שמושך את תשומת הלב

מטבח עם שיש שחור הוא בדרך כלל הדבר הראשון ששמים לב אליו כשנכנסים בדלת, בעיקר בבתים שיש בהם מטבחים פתוחים אשר מחוברים עם הסלון. לכן, הם מהווים אלמנט עיצובי כובש, שלא צריך להוסיף עליו הרבה. עובדה זו הופכת את השיש השחור לפופולרי במיוחד בקרב חסידי סגנונות האר דקו והמינימליזם המודרני.

בחרו את הגוון המדוייק בהתאם לטעם האישי שלכם, ולקו העיצובי של שאר הבית. הנה מספר דוגמאות שיעזרו לכן להחליט:

שיש שחור עם ורידים לבנים

שיש שחור בדוגמה של ורידים לבנים מעניק למשטחים מראה עוצר נשימה. הניגודיות מעניקה עומק שאי אפשר לעמוד בפניו. קיימים גם משטחים עם דוגמאות ורידים בצבעים נוספים, סולידיים יותר, כמו אפור על כל גווניו. אבל אם תשאלו אותנו – אי אפשר להחליף את הקונטרסט הקלאסי של שחור ולבן…

שיש שחור בדפוס מעובד של אבן עתיקה

כיום, טכניקות העיבוד המודרניות יכולות להעניק לנו את היופי של אבנים עתיקות, עם העוצמה של אבן מעובדת. דפוסים המדמים אבן עתיקה יכולים לתת למטבח מראה עמוק ומרהיב, מבלי לוותר על הנוחות – מטבח עם שיש שחור, חסין לכתמים ושברים, שקל לנקות ולתחזק.

יתרון: בחירת טקסטורה אשר מתאימה לטעם שלכם

כשמדברים על מטבחים שחורים, טקסטורה היא מילת המפתח. הצבעים הכהים גורמים לטקסטורה להיות דבר משמעותי גם מבחינת המגע ונוחות העבודה וגם מבחינת הנראות. זאת בניגוד למטבח בעל שיש לבן או אפור, בו הטקסטורה של המשטחים פחות מורגשת ברמה העיצובית. הנה כמה דוגמאות לטקסטורות מעניינות, שיעניקו חיים ועניין למטבח החדש שלכם.

מטבח עם שיש שחור בטקסטורה חלקה או מבריקה

טקסטורה חלקה משמשת בעיצוב מטבחים להענקת מראה נקי ומינימליסטי, כמעט תעשייתי, שיכול ליצור עניין בשילוב עם רהיטים רכים וצבעים חמים לקבלת הקונטרסט המתבקש.

מטבח עם שיש שחור בטקסטורה מחוספסת טבעית

טקסטורה מחוספסת לרוב תעניק למשטח מגע נעים, שתענוג לעבוד עליו, ולכן היא פופולרית מאוד בקרב אוהבי הבישול. סוג זה של טקסטורה לרוב ייראה טוב יותר בגוון מט (ולא מבריק).

יתרון: אפשרות לשילוב עם אבן טבעית

מטבח עם שיש שחור המשולב אבן טבעית בגוון אפור הוא אפשרות נוספת, הניתנת לייצור בהזמנה אישית.

חסרון: מחיר גבוה יותר

כיום, מטבח עם שיש שחור הוא פחות נפוץ מאשר שיש בהיר ומטבחים לבנים, ולכן המחיר שלו הוא לעתים מעט גבוה יותר – אך לרוב ההפרש לא יהיה משמעותי. בכל מקרה, אנחנו ממליצים שלא להתפשר על האיכות של חומרי הגלם והתוצרת. העדיפו תוצרת איטלקית, של חברות מוכרות ויוקרתיות כמו doimo cucine.

כיצד נדע אם מטבח עם שיש שחור מתאים לעיצוב הכללי של הבית?

אם אתם בונים בית או דירה חדשה, את גוון השיש של המטבח מומלץ לקבוע כבר מההתחלה. אם אתם מחליפים את המטבח כחלק משיפוץ, התאימו את הגוון לצבע הקירות. בכל מקרה, מומלץ לעיין במגזיני עיצוב לקבלת השראה.

אתם מוזמנים לקבוע פגישת ייעוץ עם המעצבים ואנשי המקצוע שלנו.

מאמרים נוספים בנושאי מטבחים

מטבח שחור לבן

מטבח שחור לבן

תמיד חלמתם להפוך את המטבח שלכם ליוקרתי, אלגנטי, מרשים ופשוט מושלם? נדלקתם על קטלוג של מטבחים

לפגישת ייעוץ ללא התחייבות

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

/ 5.

צור קשר

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן