תכנון החלל בעיצוב המטבח

תוכן עניינים

כשניגשים למשימת תכנון החלל בעיצוב המטבח, יש מספר שלבים שחשוב לא לדלג על אף אחד מהם. ראשית, עלינו להגדיר באופן מדויק מהי התוצאה הרצויה. האם אנחנו הולכים לבשל ארוחות ולארח שבתות וחגים על בסיס שבועי, או דווקא מרבים בארוחות זוגיות רומנטיות? האם המטבח הולך לשמש רק לבישול או גם לישיבה ובילוי? ומה עם פינת עבודה? 

בכתבה הבאה, נסביר לכם איך להפוך את כל החלומות שלכם למציאות באמצעות תכנון מדוייק, בארבעה צעדים פשוטים.

צעד ראשון: הגדירו את המטרות שלכם

בישול, אירוח, או בכלל עבודה ופינת ישיבה? אם תדעו בדיוק מה אתם רוצים לקבל, יהיה לכם הרבה יותר קל ליצור תכנון חלל ועיצוב מטבח פונקציונלי. 

פתרונות אירוח

אם אתם מסוג האנשים שאוהבים להזמין את כל המשפחה, אי גדול במרכז המטבח יכול להיות מוקד נהדר שיהווה את מרכז ההתרחשות. 

פינת עבודה

מדפים ושולחנות נשלפים, בתוספת כסא בר צבעוני שניתן להזיז ממקום למקום, יכולים להיות דרך נהדרת ליצור פינת עבודה בתוך המטבח – בעיקר אם החלל שעומד לרשותכם מוגבל.

תכנון החלל בעיצוב המטבח כמו מאסטר שף 

אם אתם בשלנים מדופלמים, יש כמה דברים שבטוח שלא תרצו לוותר עליהם – בראש ובראשונה משטח עבודה למטבח שיהיה לכם נעים לבלות איתו כמה שעות ברצף. לכן, אנחנו ממליצים לבחור את חומרי גלם איכותיים, כמו גרניט או אבן קיסר, שיחזיקו מעמד לאורך שנים.

תכנון החלל בעיצוב המטבח

צעד שני – מדידות ותכנון החלל בעיצוב המטבח

מדידות הן חלק מעט מעיק, אך קריטי בתהליך תכנון החלל בעיצוב המטבח. כשאנחנו מסתכלים במבט שטחי ומעריכים את המרחב בצורה גסה, אנחנו לא מקבלים תמונה אמיתית של גודל המטבח שעומד לרשותנו – ואנחנו לא צריכים לספר לכם הגודל הוא לעתים הגורם המכריע בעיצוב מטבחים.

יכול להיות שאנחנו חולמים על מטבח שחור, לדוגמה, אבל החלל שעומד לרשותנו הוא קטן מאוד. מטבחים שחורים אינם מומלצים לחללים קטנטנים, כי הם יכולים ליצור תחושה סגורה. בחללים קטנים דווקא מומלץ לבחור מטבח לבן.

בחללים גדולים או פתוחים, לעומת זאת, הם יכולים לתת אפקט מרהיב ועוצר נשימה. לכן, חשוב לבצע מראש תכנון מטבח ולדעת מה הגודל האמיתי של המטבח שלנו על כל חלקיו.

צעד שלישי: כיריים, כיור, מקרר

כל טבח מתחיל יודע שהאיזור שבין הכיריים לכיור הוא השימושי והעמוס ביותר במטבח. והמקרר? אנחנו תמיד רוצים אותו קרוב אלינו. לכן, שלושת האלמנטים האלה הם בעלי חשיבות מכרעת מבחינת תכנון החלל בעיצוב המטבח. הקפידו להציב אותם קרובים מספיק זה לזה. 

כמה קרוב זה קרוב מספיק?

הנה הדרך לבדוק: ציירו משולש דמיוני בין המקרר, הכיריים והכיור. מדדו את אורך הצלעות שלו. חשבו את האורך הכולל של שלושתן. המעצבים בעלי הנסיון ממליצים שהתוצאה המתקבלת תהיה שמונה מטרים לכל היותר.

צעד רביעי: בחירת אנשי מקצוע

בעיצוב המטבח, תכנון החלל הוא מלאכת מחשבת, התמחות ייחודית של אדריכלים ומעצבי פנים. לכן, כשאתם בוחרים איש מקצוע שילווה אתכם בתהליך, חשוב לשים לב שאתם בוחרים במישהו בעל ידע וניסיון, שקשוב לצרכים שלכם.

טיפ אחרון: חפשו מקורות השראה

דיברנו על הצעדים הפונקציונליים הדרושים לתכנון החלל בעיצוב המטבח, כמו מדידות, הגדרת צרכים ומיקום האלמנטים המרכזיים במטבח. אבל יש עוד דבר קטן שיכול להפוך את התהליך להרבה יותר מהנה, והוא חיפוש מקורות השראה.

הסתכלו בקטלוגים, בקרו באולמות תצוגה, והתייעצו עם חברים ובני משפחה שעשו תהליך של חידוש המטבח בעבר.

באתר של DeCucina תוכלו למצוא מגוון רחב של מטבחים מעוררי השראה, שיעשו לכם חשק לצלול לתוך העולם הנפלא של עיצוב מטבחים וייתנו לכם שפע של רעיונות.

מאמרים נוספים בנושאי מטבחים

מטבח שחור לבן

מטבח שחור לבן

תמיד חלמתם להפוך את המטבח שלכם ליוקרתי, אלגנטי, מרשים ופשוט מושלם? נדלקתם על קטלוג של מטבחים

לפגישת ייעוץ ללא התחייבות

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

/ 5.

צור קשר

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן