מטבח קלאסי לבן

תוכן עניינים

המטבח הלבן הוא אכן קלאסיקה והוא תמיד מהווה בחירה מועדפת על מעצבי פנים בזכות האלגנטיות, הפשטות והוורסטיליות שלו. בין אם מתכננים שיפוץ במטבח או מעצבים בית חדש, מטבח קלאסי לבן יוצר חלל שהוא גם פונקציונלי וגם אטרקטיבי מבחינה חזותית

הדרך לבחירת מטבח קלאסי לבן 

תהליך בחירת המטבח כולל כמה שלבים:

1. הגדרת התקציב

לפני שצוללים לתהליך העיצוב, חשוב לקבוע את התקציב. מטבחים לבנים קלאסיים יכולים לנוע בין הזול ליוקרתי והגדרת התקציב מראש עוזרת לקבל החלטות מושכלות לגבי החומרים, מכשירי החשמל ואלמנטים עיצוביים שמבקשים לרכוש. חשוב להיות מציאותיים לגבי מה אפשר ומה לא כדי לא להגיע להוצאות שהן מעבר ליכולת.

2. הגדרת הסגנון

מטבחים קלאסיים לבנים יכולים להיות בסגנונות שונים, ממסורתיים ועד מודרניים. כדי לבחור את הסגנון המתאים צריך לקחת בחשבון העדפות אישית לצד האסתטיקה הכללית של הבית.

האם מעדיפים סגנון מינימליסטי עם קווים ישרים ללא קישוטיות יתר, או סגנון סקנדינבי שהוא שילוב בין מינימליסטי לכפרי. הסגנון שבוחרים משפיע על בחירת הארונות, החומרים ואלמנטים עיצוביים שונים.

מטבח קלאסי לבן

3. בחירה בארונות איכותיים

ארונות הם עמוד השדרה של כל מטבח קלאסי לבן והם קובעים במידה רבה את מראה המטבח כולו. מומלץ לבחור בארונות איכותיים העשויים מחומרים עמידים כמו עץ מייפל או אלון או MDF עם מסגרת פנים מעץ מלא. 

בבחירת הארונות יש לקחת בחשבון גורמים כמו סגנון הדלתות, גימור וחומרים. מטבחים לבנים קלאסיים כוללים לרוב דלתות ארונות בסגנון שייקר או פנל מוגבה עם אביזרי חומרה אלגנטיים בגימורים כמו ניקל מוברש או פליז עתיק. 

4. בחירת משטחי עבודה עבור מטבח קלאסי לבן

שיש למטבח לבן חייב להיות מוקפד ומלוטש היטב ובהתאמה אישית של אנשי מקצוע. השיש צריך להשתלב באופן הרמוני ואחיד עם עיצוב המטבח, או לשבור מעט את הצבע הלבן.

בחירת השיש היא מאוד חשובה להשתלבות נכונה במטבח, לכן החומר והצבע חייבים להשלים את המראה הכללי.

אחת מהבחירות הכי מבוקשות הוא שיש טבעי או שיש גרניט פורצלן בשל העומק והתנועתיות בחומרי הגלם. גם משטחי קוורץ מציעים מגוון רחב של עיצובים וקלים לתחזוקה. חשוב שחומר המשטח ישלים את מראה הארונות ויוסיף עניין ויזואלי למטבח. 

5. בחירת האריחים

קיימים חומרים רבים אשר יכולים לשמש כחיפוי במטבחים לבנים קלאסיים, ביניהם חיפוי זכוכית, חיפוי שיש בהיר, חיפוי בריקים, חיפוי שיש כהה ועוד. אריחי קרמיקה מתחברים היטב לסגנון הקלאסי ואריחי זכוכית לטאצ' יותר מודרני. 

האריחים במטבח לבן לא חייבים להיות לבנים אך צריכים להשתלב עם אלמנטים עיצוביים קיימים. כאשר בורחים את החיפוי חשוב לקחת בחשבון את סגנון הארונות ומשטחי העבודה כדי להבטיח מראה הרמוני.   

6. בחירת הריצוף

ריצוף מטבח קלאסי לבן צריך להיות פונקציונאלי וגם אסתטי. מלבד הארונות, זהו אחד האלמנטים המשפיעים ביותר על אופיו של המטבח.

ריצוף בגוון בהיר, בין אפור לבז', משתלב נהדר במטבח לבן. הוא יוצר חלל מואר ותחושת מרחב ואם יש עליו גם טקסטורה עדינה ולא לגמרי חלקה פחות יראו עליו את הלכלוך. אריחי פורצלן או קרמיקה מספקים אפשרות קלה לניקוי. חשוב שחומר הריצוף שבוחרים בו ישלים את העיצוב הכללי של המטבח.

מטבח קלאסי לבן – לסיכום

עיצוב מטבחים לבנים בסגנון קלאסי כרוך בשיקול דעת קפדני של סגנון, חומרים והעדפות אישיות. על-ידי קביעת התקציב, בחירת ארונות איכותיים, משטחי עבודה וחיפוי משלימים, ניתן ליצור מטבח אלגנטי ונעים שיעמוד ברוח הזמן וישקף את הטעם והסגנון האישיים.

מטבח קלאסי לבן הוא לא רק יפה ואטרקטיבי, אלא גם פונקציונאלי ומזמין לבישול ואירוח מהנים.

מאמרים נוספים בנושאי מטבחים

מטבח שחור לבן

מטבח שחור לבן

תמיד חלמתם להפוך את המטבח שלכם ליוקרתי, אלגנטי, מרשים ופשוט מושלם? נדלקתם על קטלוג של מטבחים

לפגישת ייעוץ ללא התחייבות

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

/ 5.

צור קשר

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן