עיצוב מטבח חדש – טיפים חשובים

תוכן עניינים

המטבח הוא לב-ליבו של הבית וכאשר הוא מעוצב כהלכה, הוא יכול להפוך למקום בו פונקציונאליות פוגשת אסתטיקה. קיימים כיום המון הסגנונות והטרנדים ואפשר לעיתים ללכת לאיבוד. אז קבלו כמה טיפים חיוניים עבור עיצוב מטבח חדש ומהמם בו יופי ונוחות משתלבים.

בעיצוב מטבח חדש תמיד כדאי ללכת על לבן

מטבחים לבנים הם בעלי קסם מיוחד, כזה הגובר על טרנדים חולפים. אווירת הטוהר והניקיון שהם יוצרים  לצד תחושת המרחב והאווריריות הם משהו שאין לו תחליף. ארונות, חיפויי קירות ומשטחי עבודה לבנים גורמים למטבח להיראות מזמין ומואר. יתר על כן, בעת עיצוב מטבח חדש, כשהצבע הלבן שולט בו, אפשר לשלב שפע של אלמנטים עיצוביים מיוחדים עם נגיעות אישיות ומקוריות.

עיצוב מטבח חדש

דקורטיביות לא על חשבון פונקציונאליות

מראה יפה ואטרקטיבי למטבח הוא תמיד משהו ששואפים אליו, אבל אסור להתפשר על הנוחות והיעילות. מטבח הוא בסופו של דבר מקום עבודה ויש לתכנן בקפידה את כל האלמנטים בהם עושים שימוש.

חשוב לתכנן בקפידה את הפריסה כדי לייעל את השימוש בשטח וליצור זרימת עבודה חלקה. מומלץ מאוד לא  לוותר על משולש הזהב של כיריים, כיור ומקרר שיהיו סמוכים זה לזה ויהוו את ליבת העיצוב במטבח. 

השקעה בחומרים ובגימורים איכותיים

מטבחים עמידים הצולחים את מבחן הזמן הם כאלו העשויים מחומרים איכותיים. ארונות מעץ מלא, משטחי אבן ומכשירי נירוסטה הם, למשל, בחירה מצוינת. לא רק שהם משדרים אלגנטיות, אלא גם תורמים לאריכות ימים של המטבח. 

להשאיר ספייס

במטבח צריך להיות נוח. מבשלים, אוכלים בו, מדברים תוך כדי וכדאי שלא תהיה בו תחושה של צפיפות ועומס. כדי להבטיח מעבר נוח בין אזורי המטבח השונים, מבלי להיתקל אחד בשני, כדאי שהמעברים יהיו ברוחב לפחות של מטר. 

מומלץ לרכז את מכשירי החשמל זה לצד זה ולהפוך את האזור הזה לפונקציונאלי. הכיור צריך להיות מספיק גדול כדי שאפשר יהיה להניח בו כלים לפני המעבר למדיח ושאזור הבישול יהיה מתוכנן כך שמשני צידי הכיריים יהיו משטחי עבודה. 

עיצוב מטבח חדש – איזון בין קלאסי למודרני

המעדיפים את הסגנון הקלאסי, לא חייבים להיצמד אליו באופן מוחלט אלא מומלץ לשלב בו גם אלמנטים מודרניים. ערבוב והתאמת סגנונות יוצרים מטבח מאוזן וייחודי. אפשר להוסיף גופי תאורה בעלי מראה עכשווי, אביזרי חומרה מלוטשים או כתם צבע באזור מסוים, כדי להחדיר מגע של מודרניות מבלי לחרוג מהקסם של מטבחים קלאסיים.

תאורה נכונה בעיצוב מטבח חדש

בחירת התאורה היא קריטית כאשר מתחילים תהליך של עיצוב מטבחים, במיוחד כשמתכננים עיצוב מטבח חדש. תאורה המאירה את משטחי העבודה, מנורות תלויות מעל האי או נברשת אחת מרכזית, יכולות להוסיף חמימות למטבח ועומק עיצובי. גופי תאורה נכונים משלבים בין פונקציונליות לבין אמירה אישית ותרומה לאסתטיקה הכללית של המטבח.

טרנד האינטגרלי

חייב להיעשות במידה. קיימת כיום מגמה עיצובית של הסתרת מרבית האלמנטים המשמשים במטבח מאחורי דלתות. אך לא כדאי להסתיר כל דבר. מקרר או מדיח כלים גם ככה צריך לפתוח אז הם יוכלו להיות אינטגרליים. אבל כיור וכיריים מוסתרים עלולים מאוד להכביד על ההתנהלות הכללית במטבח

בחירת השיש

בתהליך תכנון מטבח, חשוב לתת דגש גם על תכנון השיש למטבח שמושפע מהרבה שיקולים, ביניהם, כמה פעמים מבשלים במהלך היום, מה התקציב לרכישת השיש ועוד שאלות כאלו ואחרות. כדאי להכיר את סוגי השיש השונים ולעשות את הבחירה המתאימה.

לסיכום, עיצוב מטבח חדש הוא תחום מרתק שבעלי בתים ומעצבים צוללים לתוכו בהתרגשות.  מגוון האפשרויות, הסגנונות והטרנדים הטמונים בו הוא אינסופי ומה שחשוב הוא לגבש את הסגנון ולשלב נכון  בין דקורטיביות ויעילות.

מאמרים נוספים בנושאי מטבחים

מטבח שחור לבן

מטבח שחור לבן

תמיד חלמתם להפוך את המטבח שלכם ליוקרתי, אלגנטי, מרשים ופשוט מושלם? נדלקתם על קטלוג של מטבחים

לפגישת ייעוץ ללא התחייבות

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

/ 5.

צור קשר

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן