טיפים להתאמת צבעים למטבח

תוכן עניינים

אילו צבעים מתאימים למטבח? איך מתאימים אותם לסגנון הבית? כיצד משלבים את הצבעים עם אלמנטים אחרים במטבח? מטבח הוא אחד האזורים השימושיים ביותר בבית וגם כזה בו מושקעת עבודת תכנון ועיצוב קפדנית. חידושים רבים נכנסו לתחום הבית בכלל והמטבחים בפרט וקיימות כיום אפשרויות רבות ומגוונות לעיצוב המטבח.

אספנו עבורכם מספר טיפים כיצד לבחור צבעים למטבח בהתאם לסגנונות עיצוב שונים, אתם מוזמנים לקרוא.

מהם השיקולים בבחירת צבע למטבח?

האפשרויות לבחירת צבעים למטבח הן רבות ובחירתן תלויות במידה רבה בסגנון המטבח והבית כולו. אפשר לבחור בצבע ניטרלי ולשמור על עידון או לחלופין להעז ולהכניס צבעוניות רבה. 

בכל מקרה, חשוב שבחירת הצבע תהיה בהתאם להעדפות של בעלי הבית. אחרי הכל, המטבח הוא מקום בו נמצאים הרבה שעות וכדאי שיהיה נעים לשהות בו. כמובן שחשוב שהצבע שבוחרים יתאים לאווירה הכללית בבית ושהוא יתכתב עם אלמנטים אחרים הנמצאים במטבח כמו חיפוי הרצפה, פרזול החלונות וצבעי הארונות.

לצד ההיבט העיצובי, הצבעים צריכים גם להתאים מבחינה פרקטית. כשהחלל מואר אפשר לשלב בו צבעים עזים וכהים, אך בחלל שלא נכנס אליו אור טבעי, כדאי שהצבע השולט יהיה בהיר כדי ליצור תחושת מרחב.

טיפים להתאמת צבעים במטבח

כיצד בחירת הצבע קשורה לסגנון המטבח?

בחירת הצבע קשורה לסגנון בו בוחרים לעצב את המטבח. מטבח פרובנס למשל הוא מטבח בסגנון כפרי בו שולטת לרוב פלטת צבעים חמימה הכוללת צהוב רך, לבנדר וירוק זית, צבעים המשקפים את יופיו הטבעי של אזור פרובנס ומכניסים תחושה נעימה וביתית למטבח.

מטבחים שחורים נתפסים כמטבחים דרמטיים ונועזים בסגנון אלגנטי ויוצרים אמירה ייחודית. כדי לאזן את הכהות מומלץ להוסיף נגיעות מתכתיות של זהב ונחושת. הן יוצרות ניגודיות עם השחור ומוסיפות מגע של יוקרה לחלל. ניתן להוסיף גם אלמנטים בהירים או לבנים כדי למנוע מהמטבח להיות "כבד" מדי.

אילו צבעים אופנתיים כיום למטבח?

גוני הלבן מאוד פופולאריים כיום, בין אם זה לבן שמנת, לבן שבור, לבן וורוד או לבן אופ ווייט. מטבחים לבנים מאוד אהובים משום שהם מעניקים למטבח מראה נקי וחדש עם אשליית גודל וחלל מרווח.

יחד עם זאת, בגלל שהמטבח כיום הוא פתוח ומהווה חלק מהסלון, ניתן לראות שיש יותר תעוזה בבחירת צבעים דומיננטיים כגון ירוק במנעדים שונים, כחול בגוונים שונים ושימוש גם באפור כהה ובהיר. 

מטבחים איטלקיים למשל משדרים יופי קלאסי ובסגנון זה משתמשים בפלטת גוני אדמה חמים כגון טרקוטה, בז' חום ואדום עמוק. צבעים אלו משקפים את הנוף האיטלקי ויוצרים אווירה חמימה ומזמינה.

טיפים כלליים להתאמת צבעים למטבח

  • גודל החלל – צבעים בהירים יכולים לגרום למטבח קטן להיראות פתוח ומרווח יותר בעוד שגוונים כהים מוסיפים חמימות ומתאימים למטבח גדול יותר.
  • איזון וניגודיות – מומלץ ליצור איזון בין אלמנטים בהירים וכהים כדי להימנע מאפקט אחד מכריע ושולט. צבעים מנוגדים יכולים ליצור עניין חזותי, למשל, ארונות לבנים על רקע כהה.
  • תאורה טבעית – תמיד מומלצת במטבח. מטבחים מוארים היטב יכולים להתמודד עם מגוון רחב של צבעים, בעוד שמטבחים עם אור מוגבל עשויים להפיק תועלת מגוונים בהירים יותר.
  • התאמה אישית באמצעות אביזרים – אביזרים צבעוניים במטבח כגון כלי אוכל או וילונות מוסיפים נגיעות צבע ומרעננים את מראה המטבח. ניתן גם להחליפם בקלות מדי פעם ולחדש את האווירה.
  • הרמוניה עם עיצוב קיים – חשוב כי הצבעים שנבחרו ישתלבו באופן הרמוני עם העיצוב והסגנון הכללי של הבית וייצרו מעבר חלק בין החדרים השונים.

מאמרים נוספים בנושאי מטבחים

מטבח שחור לבן

מטבח שחור לבן

תמיד חלמתם להפוך את המטבח שלכם ליוקרתי, אלגנטי, מרשים ופשוט מושלם? נדלקתם על קטלוג של מטבחים

לפגישת ייעוץ ללא התחייבות

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

/ 5.

צור קשר

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן