עיצוב מטבחים לבתים פרטיים לעומת דירות

תוכן עניינים

בין אם מדובר בבית פרטי רחב ידיים או בדירה מסוגננת, המטבח הוא מרכזו של הבית, חלל בו עיצוב ופונקציונאליות מצטלבים יחד למקום דקורטיבי, נוח וחדשני. לרוב שיקולי העיצוב שונים בין מטבחים המיועדים לבתים פרטיים לבין אלו המותאמים לדירות.

אתם מוזמנים לקרוא על-כך כעת.

התאמת עיצוב המטבח לבתים פרטיים לעומת דירות

קיימים מספר פרמטרים המבדילים את עיצוב המטבח לבית פרטי לעומת זה של דירה, אלו הם:

גודל המטבח

בבית פרטי המשטח שיוקצה למטבח יהיה לרוב גדול יותר מזה שבדירה. לכן, כאשר מדובר בעיצוב מטבח לדירה, המחשבה תהיה איך להוציא את המקסימום משטח שהוא יחסית מצומצם. לדוגמא, שימוש בשולחן מתקפל או פתרון מודולארי אחר, בחירת גוונים בהירים כדי ליצור תחושת מרחב, בחירת תאורה מתאימה וכד'. 

לעומת זאת, בבתים פרטיים המטבח הוא לרוב גדול ואין מגבלת שטח. לכן התכנון יעסוק פחות בניצול השטח ויותר בסגנון עיצובי ובאלמנטים מיוחדים.

עיצוב מטבחים לבתים פרטיים

מיקום המטבח

בדירה, כמו גם בבית פרטי, יכול להיות מטבח פתוח או סגור. בבתים פרטיים מתאפשרת גמישות רבה יותר במיקום המטבח, לעומת דירות. כמובן שההחלטה אם מעוניינים במטבח פתוח או סגור משפיעה על מיקום המטבח בשטח הבית וגם על עיצובו. במידה והמטבח פתוח חשוב להקפיד כי העיצוב שלו ישתלב באופן הרמוני עם חללים סמוכים כגון פינת האוכל והסלון.

תקציב

עיצוב מטבחים בבית פרטי לאו דווקא דורש תקציב גדול יותר. בדירות יוקרה יש מטבח מעוצבים יקרים מאוד לעומת מטבחים בסיסיים למדי בבתים פרטיים. עם זאת, כאשר מדובר באותו סטנדרט פחות או יותר, סביר להניח שלמטבח בבית פרטי יידרש תקציב גדול יותר. זאת בשל שטח המטבח שיהיה גדול יותר מזה של דירה וידרשו לו יותר אלמנטים כדי למלא את השטח.

כדאי לזכור כי גם בשטח מצומצם יכולים להיות מטבחים יוקרתיים ומאוד מרשימים כך שתקציב גבוה יכול לתרום משמעותית גם למטבח בדירה.

התאמת עיצוב המטבח למרחב בו נמצא

מטבחים שחורים הפכו למאוד טרנדים בעת האחרונה בזכות האסתטיקה הנועזת והדרמטית שלהם. הם משדרים יוקרה, מודרניות ואף מעניקים מגע של מסתורין למטבח. בבתים פרטיים, במיוחד במטבחים מרווחים ומוארים, חלל שחור יכול ליצור רושם חזותי מדהים. את הגוון הכהה ניתן לאזן עם שפע של אור טבעי ונגיעות מטאליות כדי להימנע מתחושה מעיקה.

בדירות בהן המקום והאור מוגבלים, תכנון מטבח שחור יכול להיות משימה מורכבת יותר הדורשת פתרונות יצירתיים. למשל, שימוש בתאורה מרכזית, משטחים בהירים וניצול חכם של החלל. כל אלו כדי שהמטבח ישמור על הקסם שלו מבלי להעמיס על שטח קומפקטי ומוגבל. 

מטבחים לבנים לעומת זאת מעניקים אלגנטיות קלאסית ונצחית המשתלבת נהדר הן בבתים פרטיים והן בדירות והרב-תכליתיות שלהם הופכת אותם למועדפים על דיירים רבים. בבתים פרטיים, מטבח לבן מספק תחושת מרחב ואווירה שלווה ורגועה, מה שהופך אותו לבחירה מוצלחת במיוחד עבור מי שאוהב מראה רענן ונקי.

למטבח לבן בדירות יש יתרונות פרקטיים, במיוחד אם מדובר בחללים קטנים. לבן מחזיר אור ויוצר אשליה של מרחב, מה שהופך אותו לאופציה מצוינת להתמודדות עם אילוצי שטח. ארונות לבנים ומשטחים בהירים יכולים לתת תחושה של אווריריות, גם במטבחים קטנים. 

לסיכום

עיצוב מטבח לבתים פרטיים לעומת דירות מציב אתגרים שונים והזדמנויות מגוונות. בסופו של דבר, המפתח לעיצוב מטבח מוצלח טמון בהבנת הצרכים והמגבלות הספציפיים של החלל והתאמת העיצוב כך שיענה על הציפיות וההעדפות של בעלי בתים או דיירי דירות.

מאמרים נוספים בנושאי מטבחים

מטבח שחור לבן

מטבח שחור לבן

תמיד חלמתם להפוך את המטבח שלכם ליוקרתי, אלגנטי, מרשים ופשוט מושלם? נדלקתם על קטלוג של מטבחים

לפגישת ייעוץ ללא התחייבות

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

/ 5.

צור קשר

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן