מטבח בצורת ח'

תוכן עניינים

מטבח בצורת ח' הוא ללא ספק הקלאסיקה הבלתי מעורערת והעל זמנית של ענף העיצוב. הוא פונקציונלי, הוא נראה טוב, הוא כולל את כל מה שצריך, וגם ניתן לשינוי ורענון לאורך השנים – כל מה שאפשר לבקש כשאנחנו מתכננים את מטבח החלומות שלנו. לעיצוב זה ניתן גם להוסיף אי מרכזי או שולחן אוכל נעים, אם גודל החלל מאפשר זאת.

במאמר הבא אספנו לכם כמה פרטים וטיפים שיעזרו לכם לתכנן את המטבח החדש שלכם בצורה האולטימטיבית – קראו לפני שאתם מתחילים.

מהו מטבח בצורת ח'?

מטבח בצורת ח' כשמו כן הוא – מזכיר את האות ח', אשר יש לה שתי צלעות מקבילות ואחת מגשרת במבנה ריבועי או מלבני. הצלע הרביעית נותרת פתוחה, וכך משאירה את החלל מחובר לשאר הבית. החיבור הרחב יוצר זרימה, ותחושה של מרחב גדול ונדיב. דבר זה פופולרי הן בעיצוב של מטבח קלאסי והן בעיצוב מטבח מודרני.

מטבח בצורת ח

מהי הדרך הנכונה לחלק את שלושת הצלעות של המטבח?

באופן מסורתי, לכל אחת מהצלעות של מטבח בצורת ח' יש תפקיד משלה. בצורה זו, אנחנו מקבלים את המבנה היעיל ביותר מבחינה פונקציונלית ועיצובית כאחד. ההשראה לחלוקה זו באה משיטת העיצוב של מטבח כפרי, אך כיום משתמשים בה בכל סוגי המטבחים. הנה פירוט בסיסי של כל אחת מצלעות המטבח, והשימוש המומלץ ביותר שלה.

צלע קיצונית ראשונה – שטח אחסון

הצלע הקיצונית של המטבח מוקדשת כמובן לשטח אחסון. ארונות אחסון הם דבר שאין להקל בו ראש, והם הופכים את חווית הבישול לאחרת לחלוטין. לכן, חשוב לבחור בארונות שישלבו באופן הרמוני עם הבית כולו, וגם יהיו נוחים לשימוש – עם מדפים נשלפים, סגירה שקטה, וגימורים מושלמים.

צלע קיצונית שנייה – מכשירי חשמל

כשמעצבים מטבח בצורת ח', מכשירי חשמל כמו מקרר, תנור, מעבד מזון, וכו', מוצבים בקרבת משטח העבודה לגישה נוחה ומהירה. בצורה זו, נוכל לעבוד בצורה חלקה כאשר משטח העבודה מתנקה בקלות ונשאר פנוי.

צלע מרכזית – משטח עבודה וכיור

זהו לב ליבו של המטבח, והמקום החשוב ביותר עבור כל שף. מחקרים ונסיון מראים שהשטח בו אנחנו משתמשים הכי הרבה כאשר אנחנו מבשלים, הוא כמובן החלק שבין הכיור לכיריים. לכן, עמדת העבודה צריכה להיות מצויידת ומאובזרת במשטח עבודה איכותי – כמו למשל שיש גרניט (למי שאוהב מטבחי יוקרה) או בוצ'ר מעץ מלא, כבד ומרשים.

מטבח בצורת ח' בדירות קטנות – ניצול חלל מקסימלי

מטבח בצורת ח' הוא אידיאלי לא רק עבור בתים גדולים ומרווחים, אלא גם עבור דירות קטנות אשר דורשות תכנון חלל פונקציונלי ומתוחכם. הנה שתי סיבות שישכנעו אתכם שגם בדירה הקטנה שלכם, מטבח מרובע יכול להיראות פשוט מצויין.

משטח עבודה שהוא גם חלל אחסון

בדירות קטנות, נהוג להפוך את משטח העבודת לחלל אחסון באמצעות הוספת ארונות מתחתיו, ואפילו להפוך את הצלע הקיצונית להמשך של משטח העבודה. כדי לא לאבד שטח אחסון, נהוג להוסיף ארונות תלויים, שנראים מודרניים ונאים, וגם מעניקים חלל נוסף שניתן להגיע אליו בזריזות ובקלות תוך כדי בישול.

עבודה משותפת

מטבח בצורת ח' יכול לספק לשני אנשים ואפילו יותר סביבת עבודה משותפת שתאפשר לשניהם לבשל בנחת, מבלי להתנגש ולהתקל אחד בשניה.

סיכום

באיזו צורה שלא תבחרו לעצב את המטבח שלכם, אנחנו בדא קוצ'ינה נמצאים כאן עבורכם. עיצוב מטבחים זו המומחיות והאהבה שלנו, ונשמח להציע לכם את העיצובים החדשניים ביותר, מתוך היכרות מעמיקה גם עם הסגנונות הקלאסיים.

אנחנו גאים לעבוד עם יצרני המטבחים האיכותיים ביותר באירופה, כדי להעניק לכם חוויית בישול ואירוח מושלמת לאורך שנים ארוכות.

מאמרים נוספים בנושאי מטבחים

מטבח שחור לבן

מטבח שחור לבן

תמיד חלמתם להפוך את המטבח שלכם ליוקרתי, אלגנטי, מרשים ופשוט מושלם? נדלקתם על קטלוג של מטבחים

לפגישת ייעוץ ללא התחייבות

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

/ 5.

צור קשר

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן